In questa primavera, l'epidemie di covid 19 hà rimbalzatu in parechje pruvince è cità, l'ospitale modulare di refuggiu, chì una volta era prumuvutu cum'è una sperienza in u mondu, hà iniziatu a custruzzione di più grande scala dopu a chjusura di u rifugiu modulare Wuhan Leishenshan è Huoshenshan. ospedali.
A Cummissione Naziunale di Salute (NHS) hà dichjaratu chì hè necessariu di assicurà chì ci sò 2 à 3 ospedali modulari in ogni pruvincia. Ancu s'ellu ùn hè micca statu custruitu l'uspidale modulare, duvemu avè un pianu di custruzzione per assicurà l'urgenza necessaria - l'ospedali improvvisati ponu esse custruiti è cumpletati in dui ghjorni.
Jiao Yahui, direttore di l'Uffiziu di l'Amministrazione Medica di l'NHC, hà dettu in una cunferenza di stampa tenuta da u Meccanismu di Prevenzione è Controlu di u Cunsigliu di Statu u 22 di marzu chì ci sò attualmente 33 ospedali modulari chì sò stati custruiti o sò in custruzzione; 20 spitali modulari sò stati custruiti è 13 sò in custruzzione, cù un totale di 35 000 letti. Questi ospedali improvvisati sò principalmente cuncentrati in Jilin, Shandong, Yunnan, Hebei, Fujian, Liaoning ...
L'ospitale modulare di Changchun
L'uspidale improvvisu hè un bon esempiu di architettura temporale, u periodu di custruzzione di un ospedale improvvisu hè generalmente micca più di una settimana da u disignu à a consegna finale.
L'ospedali improvvisati ghjucanu un rolu di ponte trà l'isolamentu di a casa è andendu in ospedali designati, è evitendu u perdu di risorse mediche.
In u 2020, 16 ospedali di rifugiu modulari sò stati custruiti in 3 settimane in Wuhan, è anu trattatu circa 12,000 pazienti in un mese, è ottenutu zero morti di pazienti è zero infezioni di u staffu medico. L'applicazione di ospedali improvvisati hè stata ancu purtata à i Stati Uniti, Germania, Italia, Spagna è altri paesi.
Un ospedale improvvisu trasfurmatu da u Centru di Cunvenzione è Esposizioni di New York (Fonte: Dezeen)
Un ospedale improvvisu trasfurmatu da l'aeroportu di Berlinu in Germania (Fonte: Dezeen)
Da e tende in l'epica nomadica à e case prefabbricate chì si ponu vede in ogni locu, à l'uspitali improvvisati chì ghjucanu un rolu impurtante in a crisa di a cità oghje, l'edificazioni tempuranee anu ghjucatu un rolu indispensabile in a storia umana.
U travagliu rappresentativu di l'era di a rivoluzione industriale "London Crystal Palace" hè u primu edifiziu temporale cù significatu trans-epica. U padiglione pruvisoriu di grande scala in l'Expo Mundiale hè cumpletamente cumpostu di acciaio è vetru. Pigliò menu di 9 mesi per compie. Dopu à a fine, hè stata disassemblata è trasportata à un altru locu, è a riunione hè stata realizata cun successu.
Crystal Palace, UK (Fonte: Baidu)
U padiglione Takara Beautilion di l'architettu giapponese Noriaki Kurokawa à l'Expo Mondiale di u 1970 in Osaka, Giappone, presentava baccelli quadrati chì puderianu esse rimossi o spustati da un scheletru di metallo croce, marcà un grande passu avanti in a pratica di l'architettura temporale.
Padiglione Takara Beautilion(Fonte: Archdaily)
Oghje, l'edifizii temporanei chì ponu esse custruiti rapidamente ghjucanu un rolu vitale in tuttu, da e case di stallazione temporanea à u palcuscenicu temporaneu, da a facilità di succorsu d'emergenza, i lochi di spettaculu musicale à i Spazi di mostra.
01 Quandu u disastru accade, e strutture tempuranee sò refugghi per u corpu è u spiritu
I disastri naturali severi sò imprevisible, è a ghjente hè inevitabbilmente spustata da elli. Davanti à i disastri naturali è fatti da l'omu, l'architettura temporale ùn hè micca cusì simplice cum'è "sapienza istantanea", da quale pudemu vede a saviezza di a preparazione per un ghjornu di pioggia è a rispunsabilità suciale è a cura umanistica daretu à u disignu.
A principiu di a so carriera, l'architettu giapponese Shigeru Ban hà cuncintratu nantu à u studiu di strutture tempuranee, utilizendu tubi di carta per creà refugghi tempuranee chì sò à tempu amichevuli di l'ambiente è robusti. Da l'anni 1990, i so edifici di carta ponu esse vistu dopu à a guerra civile rwanda in Africa, terrimotu di Kobe in Giappone, terrimotu di Wenchuan in Cina, terrimotu di Haiti, tsunami in u nordu di u Giappone è altri disastri. In più di l'abitazione di transizione post-disastru, hà ancu custruitu scole è chjese cù carta, per custruisce un habitat spirituale per e vittimi. In u 2014, Ban hà vintu u Premiu Pritzker per l'Architettura.
Casa temporanea dopu à u Disastru in Sri Lanka (Fonte: www.shigerubanarchitects.com)
Edificiu di a scola temporanea di a Scola Primaria Chengdu Hualin (Fonte: www.shigerubanarchitects.com)
New Zealand Paper Church (Fonte: www.shigerubanarchitects.com)
In u casu di COVID-19, Ban hà purtatu ancu un disignu eccellente. L'area di quarantena pò esse custruita cumminendu carta è tubi di carta chì ponu isolà u virus, è cù e caratteristiche di low-cost, faciule da riciclà è faciule da custruisce. U pruduttu hè statu usatu cum'è centru di vaccinazione tempuranee, quarantena è rifugiu in Ishikawa, Nara è altre zone in Giappone.
(Fonte: www.shigerubanarchitects.com)
In più di a so cumpetenza in tubi di carta, Ban spessu usa cuntenituri pronti per custruisce edifici. Hà utilizatu parechji cuntenituri per custruisce una casa tempuranea per 188 famiglie per i vittimi giapponesi, un esperimentu in a custruzzione di cuntainer à grande scala. I cuntenituri sò posti in diversi lochi da grue è cunnessi cù twistlocks.
Basatu nantu à queste misure industriali, e case temporali ponu esse custruite rapidamente in pocu tempu è avè un bonu rendiment sismicu.
(Fonte: www.shigerubanarchitects.com)
Ci sò ancu assai tentativi di l'architetti chinesi per custruisce edifici tempuranee dopu disastri.
Dopu à u terrimotu "5.12", l'architettu Zhu Jingxiang in un tempiu ruvinatu di u situ primariu di Sichuan per custruisce una scola primaria, a nova scola copre una superficie di 450 metri quatratu, u tempiu di i paisani, è più di 30 vuluntarii anu custruitu, custruzzione principale A struttura di u corpu usa una chiglia d'acciaio ligera, un riempimentu di foglia composta face una busta è hà l'effettu di rinfurzà a struttura generale, pò resiste à 10 terremoti. L'insulazione è i materiali di almacenamentu di u calore sò usati in cunghjunzione cù a custruzzione multi-store è a pusizioni curretta di porte è Windows per assicurà chì l'edifiziu hè caldu in l'invernu è frescu in l'estiu è hà assai luce naturale. Pocu dopu l'usu di a scola, u passaghju di u trenu deve esse eliminatu. A mobilità di u disignu iniziale assicura chì a scola pò esse ricustruita in diversi lochi senza rifiuti.
((Fonte: Archdaily)
L'architettu Yingjun Xie hà designatu a "Casa di Cooperazione", chì usa tutte e risorse dispunibili cum'è materiali di custruzzione, cum'è rami, petre, piante, terra è altri materiali lucali, è urganizeghja i residenti lucali per participà à u disignu è a custruzzione, sperendu à ottene un armoniu. unità di struttura, materiali, spaziu, estetica è cuncettu di architettura sustenibile. Stu tipu di edifiziu temporale di "sala di cooperazione" hà ghjucatu un grande rolu in a custruzzione di emergenza post-terremotu.
(Fonte: Xie Yingying Architects)
02 Edifici pruvisorii, a nova forza di l'architettura sustenibile
Cù u rapidu sviluppu di a rivoluzione industriale, l'architettura muderna è l'arrivata cumpleta di l'età di l'infurmazione, i batch di edifici permanenti enormi è caru sò stati custruiti in un cortu periodu di tempu, risultatu in una grande quantità di rifiuti di custruzzione chì ùn ponu micca esse riciclati. L'immensa perdita di risorse hà fattu chì a ghjente oghje mette in discussione a "permanenza" di l'architettura. L'architettu giapponese Toyo Ito hà dettu una volta chì l'architettura deve esse volubile è un fenomenu istantaneu.
À questu tempu, i vantaghji di l'edificazioni tempuranee sò revelati. Dopu chì l'edificazioni tempuranee compie a so missione, ùn anu micca dannu à l'ambiente, chì hè in linea cù i requisiti di prutezzione di l'ambiente è u sviluppu urbanu sustinibili.
In u 2000, Shigeru Ban è l'architettu tedescu Frei Otto cuncepìu a cupola arcuata di tubu di carta per u Padiglione di u Giappone à l'Expo Mundiale in Hannover, Germania, chì hà attiratu l'attenzione in u mondu sanu. A causa di a natura tempuranea di u padiglione di l'Expo, u padiglione giapponese serà demolitu dopu à u periodu di mostra di cinque mesi, è u designer hà cunsideratu u prublema di riciclamentu di materiale à u principiu di u disignu.
Per quessa, u corpu principale di l'edificiu hè fattu di tubu di carta, film di carta è altri materiali, chì riduce u dannu à l'ambiente è facilita u riciclamentu.
Padiglione di u Giappone à l'Expo Mondiale di Hannover, Germania (Fonte: www.shigerubanarchitects.com)
In u prucessu di pianificà un novu prughjettu di l'uffiziu pruvisoriu di l'impresa per u Xiongan New Area, una nova zona statale, l'architettu Cui Kai hà utilizatu a tecnulugia di cuntainer per risponde à i bisogni di a custruzzione "rapida" è "temporanea". Si pò adattà à i spazii diffirenti è à i bisogni di l'area di usu recenti. Se ci sò altri bisogni in u futuru, pò ancu esse adattatu per adattà à spazii diffirenti. Quandu l'edifiziu cumpleta a so missione funziunale attuale, pò esse simplicemente disassemblatu è riciclatu, riunitu in un altru locu è utilizatu di novu.
Prughjettu di l'Uffiziu Temporanariu di Xiongan New Area Enterprise (fonte: Scola di Architettura, Università di Tianjin)
Dapoi u principiu di u 21u seculu, cù a liberazione di "Agenda 21 di u Movimentu Olimpicu: Sport per u Sviluppu Sostenibile", i Ghjochi Olimpichi sò diventati sempre più stretti cù u cuncettu di u sviluppu durevule, in particulare l'Olimpiadi Invernali, chì esigenu. a custruzzione di stazioni di sci in muntagna. . Per assicurà a sustenibilità di i Ghjochi, l'Olimpiadi Invernali precedenti anu utilizatu un gran numaru di edifici tempuranee per risolve u prublema spaziale di funzioni ausiliarie.
In l'Olimpiadi Invernali di Vancouver 2010, Cypress Mountain hà custruitu un gran numaru di tende temporali intornu à l'edificiu di serviziu di u campu di neve originale; in l'Olimpiadi Invernali di Sochi 2014, finu à u 90% di e facilità tempurane sò stati utilizati in i posti di veneer è freestyle; In l'Olimpiadi Invernali di PyeongChang 2018, circa 80% di i più di 20 000 metri quadrati di spaziu internu in Phoenix Ski Park per assicurà l'operazione di l'avvenimentu eranu edifici temporali.
In l'Olimpiadi Invernali di Pechino in 2022, u Parcu di Sci Yunding in Chongli, Zhangjiakou hà accoltu 20 competizioni in duie categurie: ski freestyle è snowboard. 90% di i bisogni funziunali di l 'Olimpiadi Winter dipinnu a custruzzioni pruvisoriu, cù circa 22.000 metri Square di spaziu tempurale, guasi ghjunghje sin'à u livellu di un blocu cità picculu-scala. Queste strutture temporanee riducenu l'impronta permanente nantu à u situ è riservanu ancu u spaziu per a zona di sci in opera continuamente per evoluzione è cambià.
03 Quandu l'architettura hè libera da limitazioni, ci saranu più pussibulità
L'edifizii pruvisorii anu una vita corta è ponu menu restrizioni à u spaziu è i materiali, chì darà à l'architetti più spaziu per ghjucà è ridefinisce a vitalità è a creatività di l'edificazioni.
A Serpentine Gallery in Londra, Inghilterra, hè senza dubbitu unu di l'edificazioni temporali più rappresentative in u mondu. dapoi l'annu 2000, a Serpentine Gallery hà incaricatu un architettu o un gruppu di architetti per custruisce ogni annu un padiglione pruvisoriu d'estate. Cumu truvà più pussibulità in l'edificazioni tempuranee hè u tema di Serpentine Gallery per l'architetti.
U primu designer invitatu da a Serpentine Gallery in u 2000 era Zaha Hadid. U cuncettu di disignu di Zaha era di abbandunà a forma originale di a tenda è di ridefinisce u significatu è a funzione di a tenda. A Serpentine Gallery di l'urganizatori persighja è mira à "cambià è innuvazione" dapoi parechji anni.
(Fonte: Archdaily)
U padiglione temporaneu di a Serpentine Gallery di u 2015 hè statu cumpletu inseme da i designer spagnoli José Selgas è Lucía Cano. I so travaglii utilizanu culori audaci è sò assai picciotti, rumpia u stilu di l'anni precedenti è purtendu parechje sorprese à e persone. Pigliendu l'ispirazione da u metro affollatu di Londra, l'architettu hà cuncepitu u padiglione cum'è un verme gigante, induve a ghjente pò sente a gioia di a zitiddina mentre caminanu attraversu a struttura di film plastica traslucida.
(Fonte: Archdaily)
In parechje attività, l'edificazioni tempuranee anu ancu un significatu particulari. Duranti u festival "Burning Man" in i Stati Uniti in Aostu 2018, l'architettu Arthur Mamou-Mani hà designatu un tempiu chjamatu "Galaxia", chì hè custituitu di 20 trusses di legnu in una struttura spirale, cum'è un vastu universu. Dopu à l'avvenimentu, sti edifizii pruvisorii seranu demoliti, cum'è i pitture di sabbia di mandala in u Buddhismu Tibetanu, ricurdendu à a ghjente: cura u mumentu.
(Fonte: Archdaily)
In uttrovi 2020, in u centru di e trè cità di Pechino, Wuhan è Xiamen, trè casette di legnu sò state custruite quasi in un istante. Questa hè a trasmissione in diretta di "Reader" di CCTV. Durante a trasmissione in diretta di trè ghjorni è i seguenti ghjorni aperti di duie settimane, un totale di 672 persone da e trè cità entranu in u spaziu di lettura à voce alta per recità. E trè cabine anu assistitu à u mumentu quandu anu tenutu u libru è leghjenu i so cori, è anu vistu u so dulore, gioia, curagiu è speranza.
Ancu s'ellu hà pigliatu menu di dui mesi da u disignu, a custruzzione, l'usu à a demolizione, u significatu umanisticu purtatu da un edifiziu cusì tempurale hè degnu di cunsiderà attente da l'architetti.
(Fonte: "Lettore" di CCTV )
Dopu avè vistu sti edifizii pruvisorii induve u calore, u radicalismu è l'avanguardia cunvince, avete una nova cunniscenza di l'architettura ?
U valore di un edifiziu ùn si trova micca in u so tempu di retenzione, ma in quantu aiuta o inspira a ghjente. Da questa perspettiva, ciò chì l'edificazioni tempuranee trasmettenu hè un spiritu eternu.
Forse un zitellu chì era allughjatu da un edifiziu pruvisoriu è andava intornu à a Serpentine Gallery puderia diventà u prossimu vincitore di u Premiu Pritzker.
Postu tempu: 21-04-22